ریحانهریحانه، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 27 روز سن داره

ریحانه، گل خوشبوی من

به بهانه تولد عزیزی که...

1391/10/30 18:08
نویسنده : مامان مینا
280 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دختر نازم. این پست رو بخاطر یه تولد پاییزی  مینویسم بعدا دوباره میام که با خودت حرف بزم و از دلتنگیهام بگم. فقط تو رو خدا همینجوری که آروم خوابیدی بخواب تا کارم تموم بشه ناز گل مامان باشه؟

...............................................................................................................................

و باز هم تولدی پاییزی...

مگر فراموش میشود؟؟؟

مگر  فراموش میشود  آن روزها ؟؟

پاییز 72 را میگویم...

آن زمان که جوانه عشق در من روییدن گرفت و من جان تازه ای گرفتم...

من، سرشار از عشق...

              با تمام کودکی ام...

                                به دنبال گمشده ام بودم...

آن زمان که چتر، پناهگاهم بود زیر اشکهای آسمان...

دستان کوچکم نبض دستان کوچکترش را میگرفت و برای همراهی التماسش میکرد...

پاییز 72...

آنزمان که من با گامهای آتشین راه دبستان را میپیمودم...

و قلب زمین را میفشردم برای رسیدن و در آغوش کشیدن جسم کوچکش...

آغازی در راه بود..

اما...

درختان زیر پاهایم پچ پچ میکردند...

و گویی خبر از دردی بزرگ را میدادند..

گویی تمام حسود های عالم مرا میپایند...

ومن چقدر حرفهای نگفتنی دارم...

          آخ... چقدر غصه با من عجین شده است...

                   کجایید محبت های مادرانه؟؟؟

                         کجاییید دفترهای مشق و دفتر روزنامه کلاس اول؟؟؟

                             کجاییید ساندویچ های خوشمزه صبح روز های اردو؟؟؟

 

                               تمام شد...

 

وحال...

من ماندم و من و ریحانه...

و باز هم پچ پچ برگها زیر پاهایم...

پاهایم درد میکند از طعنه...

دلم هم...

                 هوایش بد جور پاییزی ست...

کاش فریادی می آمد از حنجره ام...

کاش دستان بی رمقم هنوز میفشرد دستانی را که حالا دیگر کوچکتر از دستهای من نیست...

و باز هم پاییز...

پاییز 91...

و من که از دود کش زمانه دود سوختن عشق 19 ساله ام را میبینم...

                                         و خاکسترش را...

                                                         که سیاهم کرد...

 چقدر میسوزاند مرا این آتش نامردی...

و امروز را که هر ساله فریادش میزدم از روی خوشحالی...

چقدر تلخ در سکوت محو میشود...

                         و ختم میشود به بوسه ای پنهانی در سکوتی سهمگین ...

اما ریحانه با من است و حال در آغوشم...

خواهش های کودکانه اش مرا بیاد آن روز ها میاندازد...

وقتی همه گفتند ریحانه چقدر شبیه آنروزهاست...

                                     دلم شکست...

کاش ادامه ی ریحانه شبیه این روزها نباشد...

و ریحانه مرا با ضجه های پنهانم تنها نگذارد...

کاش کسی بود جواب این همه تنهایی را میداد...

خدایا...

تو جوابگویم باش که به تو محتاجم...

در آخر ...

تولد پاییزی ات مبارک...

        بهار خزان زده ی من...

ببخش که زمانه ی نامرد دستانمان را از هم جدا کرد و من امروز را که همیشه برایم سالروز برآورده شدن قشنگترین و کودکانه ترین آرزویم بود در کنارت نیستم.

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مامی کتی
23 آذر 91 10:36
با سلام امسال به کودک خود ، دوستان ، آشنایان خود چه هدیه ای می دهید ......؟؟؟؟؟؟ ما برای شما بهترین ها را طراحی می کنیم کافی است عکس های خود را برای ما ارسال کنید پس زمینه مورد نظر خود را بگویید نوع تقویم را مشخص کنید( تک برگ / فصلی / ماهیانه ) مدل تقویم مورد نظر را از کد 1 تا 6 بنویسید تاریخهای مهم مثل تولدها را برای ما درج می کنید ما در اسرع وقت نسبت به طراحی و تحویل فایل به شما اقدام می کنیم . تعدادی از نمونه کارها را دروبلاگ مشاهده می کنید اما هر طرحی که شما بخواهید آماده می کنیم رضایت شما : 100% قبل از تحویل کار کافی است به ما میل بزنید یا پیام یگذارید تا با شما تماس بگیریم اگه دوست داشتید می تونید منو لینک کنید من هم شما رو لینک می کنم
ثمین
23 آذر 91 22:26
سلام عزیزم! حتما از موضوع آشپزی و تزیین غذای مودک در ژورنال دنیای نفیس دیدن فرمایید! با کمی ذوق ابتکار میتوانید کودک دلبندتان را به غذا خوردن تشویق کنید!
مامان ریحانه جون
24 آذر 91 13:51
سلام .. ما باز هم اومدیم... مگه میشه ریحانه نازتون رو فراموش کنیم... همه عکسای خوشگلشو دیدیم..... خدا حافظش باشه... بازم میاییم پیشتون
پروفا شاپ
24 آذر 91 19:53
سلام بنده مدیر سایت پروفاشاپ هستم این سایت رنک 2 گوگل می باشد همانطور که می دانید برای گوگل بسیار مهم است که رنک های بالا در سایت لینک باشند همچنین این سایت با بیش از 100 فروشنده همکاری دارد از جمله می شاپ، تی وی شاپ، نی نی شاپ که از برترین فروشندگان در زمینه کاری خود می باشند. در نتیجه این سایت از بین محصولات این تعداد بالای فروشندگان ارزان ترین و با کیفیت ترین را از میان رقبا انتخاب کرده و دیگر نیازی به هدر دادن وقت خود برای گشتن برای گشتن در وبسایت های مختلف ندارید همچنین با عضویت در کمتر از 1 دقیقه سایت می توانید در قرعه کشی های ماهانه شرکت نمایید در صورت تمایل ما را با شعار " با حداقل هزینه بهترینها راخرید کنید" لینک کنید
مامان نيروانا
25 آذر 91 7:59
تولد پاييزيِ عشق 19 ساله مبارك! تولد پاييزيِ عشق دو ماه و اندي مبارك تر !
دُخـملـیـــــــــ شکلکـــــــــ✿
30 آذر 91 1:31
ای فدای این قلمت................چه دلی پشت این قلم تو داری گلم...............


قلمم برای شاد بودن خیلی روانتر مینویسه ولی حیف که...
مسافر
23 دی 91 8:19
سلام اين متن شما ؛هر چند با خوندنش يك لحظه نفسم بالا نيومد و اشك تو چشام حلقه زد ولي نگارش اون بسيار زيباست تولد دختر پاييز ريحانه جون رو بهش تبريك ميگم و ترا بخاطر اين ادبيات قشنگ تحسين مي كنم