ریحانهریحانه، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 20 روز سن داره

ریحانه، گل خوشبوی من

نصیحت های مادرانه به ریحانه ام

1391/12/13 13:07
نویسنده : مامان مینا
438 بازدید
اشتراک گذاری
دختر نازنینم...ریحانه ام...
همیشه سپاسگذار خدا باش...
همیشه با داشته هات زندگی کن ...
و همیشه نیمه ی پر لیوان رو ببین...
وشکر گذار همه ی داشته ها و نداشته هات باش...
به اونهایی فکر کن که هیچوقت  فرصت آخرین نگاه و خداحافظی رو نیافتند.

به اونهایی فکر کن که در حال خروج از خانه گفتند :
"روز خوبی داشته باشی"، و هرگز روزشان شب نشد.
به بچه هایی فکر کن که گفتند :
"مامان زود برگرد"، و اکنون نشسته اند و هنوز انتظار می کشند.

به دوستانی فکر کن که دیگر فرصتی برای در آغوش کشیدن همدیگه ندارن
و ای کاش زودتر این موضوع را می دانستند.

به افرادی فکر کن که بر سر موضوعات پوچ و احمقانه رو به روی هم می ایستند
و بعد "غرور" شان مانع از "عذر خواهی" می شه،
و حالا دیگر حتی روزنه ای هم برای بازگشت وجود نداره.
من برای تمام رفتگانی که بدون داشتن اثر و نشانه ای از مرگ،
ناغافل و ناگهانی چشم از جهان فرو بستند،
سوگواری می کنم....
من برای تمام بازماندگانی که غمگین نشسته اند و هرگز نمی دانستند که :
آن آخرین لبخند گرمی است که به روی هم می زنند،
و اکنون دلتنگ رفتگان خود نشسته اند،
گریه می کنم....

به افراد دور و بر خودت  فکر کن ...
کسانی که بیشتر  از همه دوستشون داری،
فرصت را برای طلب "بخشش" مغتنم بشمار،
در مورد هر کسی که در حقش مرتکب اشتباهی شده ای.
قدر لحظات خودت  رو بدون.

حتی یک ثانیه رو با فرض بر این که اونها خودشون از دل تو خبر دارند از دست نده؛
چون  اگر دیگه اونها نباشند،
برای اظهار ندامت خیلی دیر خواهد بود !
"دیروز"
گذشته است؛
و
"آینده"
ممکن است هرگز وجود نداشته باشد.
لحظه "حال" را دریاب
چون تنها فرصتی است که برای رسیدگی و مراقبت از عزیزانت داری.
اندکی فکر کن ...
-------
گاهي خيلي زود دير ميشه 
مواظب دیر شدنها تو زندگیت باش دختر کم...

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

قالب و تقویم کودکانه
13 اسفند 91 15:07
عزیزم اگر تقویم بخواهی من طراحی می کنم طرح هام هم قشنگن به نظر خودم و اینکه خودم طراحی می کنم و به هیچ عنوان از تقویم اماده استفاده نمی کنم می تونی بیایی نمونه کارامو ببینی پشیمون نمیشی


خدمت میرسم مادر هنرمند
جشنواره بزرگ تولید کتابهای صوتی کودکان
14 اسفند 91 13:42
دوست بزرگوار برآنیم تا بزرگترین کتابخانه صوتی برای کودکان و نوجوانان ، بویژه کودکان نابینا را ایجاد کنیم . از شما بزرگوار رسما دعوت می شود درخواست " همکار افتخاری" ما را پذیرا باشید و در اجرای این برنامه فرهنگی ما را یاری فرمائید.
عمه حدیث خوشگله
14 اسفند 91 23:37
سلام خیلی زیبا بود
مامان کوثری
16 اسفند 91 11:01
عزیزم الان داشتم رو تقویمش کار میکردم خودت رو یکدل کن عزیزم باشه صبر میکنم تا عکس های جدیدت رو بفرستی